Opis i dane techniczne: Biuro GT to system przeznaczony dla księgowych i kadrowych zatrudnionych w biurze rachunkowym oraz dla doradców podatkowych. Program jest uzupełnieniem programów księgowych i kadrowo-płacowych z linii InsERT GT (Rachmistrz GT, Rewizor GT, Gratyfikant GT, mikroGratyfikant GT). Biuro GT to narzędzie integrujące operacje wykonywane w tych systemach, dzięki czemu staje się wygodną podstawą pracy dla pracowników biura.
Biuro GT umożliwia sprawną obsługę dużej liczby podmiotów bez konieczności wyboru wszystkich obsługiwanych podmiotów i odszukiwania odpowiedniego modułu administracyjnego. Biuro GT automatyzuje wykonywanie operacji powtarzalnych, koniecznych do przeprowadzenia w każdym z obsługiwanych podmiotów. W systemie możliwe jest automatyczne modyfikowanie najważniejszych parametrów programów księgowych i kadrowych. Program zawiera mechanizmy pozwalające na łatwe harmonogramowanie pracy biura i kontrolowanie niektórych operacji wykonywanych przez biuro rachunkowe. Biuro GT ułatwia zarządzanie czynnościami administracyjnymi na wielu bazach danych - przede wszystkim przy archiwizacji i konwersji baz danych.
System generuje odpowiednie raporty ułatwiające rozliczanie pomiędzy biurem rachunkowym a jego klientami.
Biuro GT to program intuicyjny w obsłudze, którego zadaniem jest przede wszystkim znaczne przyspieszenie pracy osób zatrudnionych w biurze rachunkowym.
Funkcjonalność Biura GT ogólnie można podzielić na dwie płaszczyzny działania. Pierwsza to wspomaganie pracy z programami linii InsERT GT, druga to funkcje, które ułatwiają planowanie rozmaitych zadań i kontrolują pracę całego biura.
Funkcje, które wspomagają pracę z programami linii InsERT GT:
zbiorcze naliczanie i wydruk deklaracji skarbowych (VAT-7, PIT-5, CIT-2);
zbiorcze naliczanie i eksport do pliku KDU deklaracji ZUS;
wydruk księgi przychodów i rozchodów oraz ewidencji VAT;
zbiorcze archiwizowanie i dearchiwizowanie baz danych podmiotów obsługiwanych przez biuro rachunkowe;
zbiorcza konwersja baz danych podmiotów obsługiwanych przez biuro rachunkowe;
ustawianie wybranych parametrów administracyjnych dla wielu podmiotów.
Funkcje ułatwiające zarządzanie biurem rachunkowym:
zarządzanie listą podmiotów obsługiwanych przez biuro;
zarządzanie personelem i uprawnieniami;
zaawansowane opisywanie podmiotów za pomocą definiowalnych procesów.